loading...

lokomotiv

lokomotiv

بازدید : 813
11 زمان : 1399:2

امروز مي خواهيم شما را با سه مورد از اپشن هايي كه توسط گروه اپشن كار ارائه مي شود اشنا كنيم .لطفا تا انتهاي مطلب ما را همراهي كنيد.

پدل شيفتر سراتو

قبل از ورود به موضوع پدل شيفتر سراتو خوب است كه خوانندگان تاريخچه اي در مورد خودروي سراتو بدانند. اين خودرو كه توسط كمپاني كيا از سال 2003 وارد بازار شده است از دسته خودروهاي داراي موتور جلو-محور است و در مدل هاي سدان و كوپه توليد شده است. خودروي كيا سراتو به طور كلي در سه نسل عرضه شده است كه نسل دوم آن در ايران توسط شركت سايپا مونتاژ مي شود و در دو نوع اتومات 2000 و دستي 1600 به دست مصرف كننده مي رسد. البته اين نسخه از نسل دوم كه توسط سايپا منتاژ شده است، به اذعان بسياري از مصرف كنندگان مشكلات زيادي دارد. اعم از كابين بي كيفيت، رنگ آميزي بد، سواري خشك، عدم وجود سيستم كنترل كشش و پايداري و … نسخه هاي اوليه اين خودرو در سايپا، فاقد بسياري از آپشن ها بود ولي در ادامه آپشن هايي مانند سنسور عقب، دوربين عقب، سيستم دنده پشت فرمان سراتو، GPS، صفحه ي جلو آمپر و … به آن اضافه شد. نكته مهم در مورد اين خودرو آن است كه ضريب اطمينان به ايمني، كيفيت و سرعت اين خودرو در حدي است كه يگان راهنمايي و رانندگي در نيروي انتظامي جمهوري اسلامي از اين خودرو در مأموريت‌هاي خود استفاده مي كند.پدل شيفتر سراتو | خريد دنده پشت فرمان سراتوتعويض دنده يكي از دغدغه‌هاي هميشگي رانندگان است. گاهي دنده درست جا نمي‌ افتد و باعث افت كيفيت حركت خودرو مي شود و يا حتي ممكن است عدم تعويض به موقع دنده، به مرور به گيربكس هاي خودرو آسيب جدي وارد كند و مصرف كننده را دچار هزينه زيادي كند. همه اين مسائل باعث مي شود كه راننده نتواند تجربه دلپذيري از رانندگي داشته باشد. اين موضوع شركت هاي خودروسازي مانند فراري را به فكر انداخت تا به كمك تجربيات خود رد مسابقات فرمول يك ، فكري به حال اين موضوع كنند. ماحصل پژوهش هاي اين شركت ها توليد پدل شيفتر بود. اولين نسل از پدل شيفتر يا همان دنده پشت فرمان توسط كمپاني فراري به بازار عرضه شده است و بعد از آن بود كه كمپاني بي ام دبليو با محصولات خود، آن را همگاني كرد. نسل اول به دليل شكل پروانه اي و خستگي دست رانندگان، به زودي كنار گذاشته شد ولي در نسل بعدي كه توسط كمپاني مرسدس عرضه شد، كمي به اين پدل‌ها شكل و فرم داده شد و شكل آن ها متناسب با ارگونومي بدن انسان، تغيير يافت. البته اين نسل هم به مشكلاتي شبيه نسل قبلي برخورد كرد و نتوانست رانندگان را به طور كامل راضي كند. البته نبايد ناگفته بماند كه اين محصول هنوز جزو محصولات لوكس است و عمدتاً خودروهاي لوكس هستند كه از آن استفاده مي كنند. به طور كلي مي توان مزاياي دنده پشت فرمان سراتو را در افزايش سرعت و دقت در تعويض دنده، ايجاد توانايي تغيير دنده در هر دور موتور، تعويض دنده بدون رها كردن فرمان، خستگي كمتر و تمركز بيشتر راننده، كاهش مصرف سوخت و خلوت شدن كنسول مياني، كوتاه كردن مسير دنده امكان شتاب گيري بهتر، بالا رفتن سرعت عمل راننده، گرفته شدن بيش از نيمي از خلاصي دسته دنده و بالا رفتن عمر گير بكس دانست. از معايب آن هم مي توان به افزايش استهلاك، بالا رفتن دماي گيربكس و حساسيت نسبت به تعويض دنده اشاره كرد.

رادار نقطه كور نيسان جوك

توليدكنندگان بزرگ خودرو در دنياي امروز اكثراً به‌هنگام عرضه‌ي خودروهاي فول‌آپشن‌شان، يك سري آپشن را نيز عرضه مي‌كنند كه به صورت اختياري مي‌توان با پرداخت مبلغي بيش‌تر به وقت خريد خودرو اين آپشن‌ها را نيز روي خودرو تحويل گرفت. يكي از اين آپشن‌ها، رادار نقطه كور است. رادار نقطه كور يك آپشن كاربردي براي خودروهايي است كه كم و بيش در بيرون از شهر و در جاده رانده مي‌شوند. اين آپشن مي‌تواند با افزايش تسلط راننده به هنگام رانندگي در جاده سبب كاهش احتمال بروز خطر تصادف شود و خلاصه يك رانندگي امن‌تر را به همراه داشته باشد. خوشبختانه امكان نصب اين آپشن روي خودروهايي كه در كارخانه به آن مجهز نشده‌اند وجود دارد. شما دارنده‌ي خودروي نيسان جوك مي‌توانيد از طريق فروشگاه آپشن كار اين آپشن را خريداري كرده و كار نصب آن را نيز به كارشناسان و متخصصين تيم آپشن كار بسپاريد. در ادامه در مورد رادار نقطه كور نيسان جوك خواهيم گفت . آينه‌هايي كه خودروها دارند توانايي آن ندارند كه بتوانند تمامي فضاهاي اطراف و پشت خودرو را پشتيباني كنند و اجازه ندهند هيچ قسمت و فضايي دور از ديدرس راننده نباشد. از همين روست كه برخي فضاها قابل ديدن نيستند و از آن‌ها با عنوان نقاط كور ياد مي‌شود. با نصب رادار نقطه كور مي‌توان به محض ورود يك اتومبيل يا موتورسيكلت به اين نقاط از وجودشان مطلع شد. رادار نقطه كور دو سنسور دارد كه اين سنسورها در در گوشه‌هاي چپي و راستي سپر عقب نصب مي‌شوند. در اين سيستم بايد پيام سنسورها با گذر از پردازنده از طريق LED‌هايي كه روي آينه‌هاي جانبي نصب مي‌شوند به راننده برسد. از آن جا كه آينه‌هاي جانبي معمولي خودروها ظرفيت نصب LED ندارند، تعويض اين آينه‌ها نيز جزئي از نصب رادار نقطه كور است. با ورود خودرو يا موتورسيكلت به يكي از نقاط كور، LED روي آِينه‌هاي جانبي به رنگ زرد يا قرمز درآمده و به اين ترتيب به راننده هشدار داده مي‌شود. هر سمتي كه خودرو يا موتورسيكلت آمده باشد، LED آينه‌ي همان سمت به راننده هشدار مي‌دهد. البته مي‌توان براي آگاهي از ورود خودرو به نقاط كور علاوه بر هشدار بصري از هشدار صوتي نيز بهره‌مند شد. در ضمن معمولاً ابعادي كه رادارهاي نقطه كور پشتيباني مي‌كنند 9.5 در 3 متر است كه البته براي سطح جاده مساحتي بسيار مناسب است. به اين ترتيب با استفاده از رادار نقطه كور مي‌توان تا حد قابل قبولي از بروز تصادفات ناشي از سبقت نادرست و انحراف به چپ جلوگيري به عمل آورد. در صورتي كه داراي خودروي نيسان جوك هستيد مي‌توانيد براي يك رانندگي بهتر و مسلط‌تر و كاهش خطر بروز تصادف، از آپشن رادار نقطه كور براي نيسان جوك استفاده كنيد. خريد اين آپشن از طريق فروشگاه آپشن كار قابل انجام است.

دوربين 360 درجه اسپورتيج

دوربين 360 درجه خودرو يكي از آپشن‌هاي كاربردي خودرو است كه علاوه بر آن كه موجب افزايش كلاس خودرو مي‎شود مي‌تواند رانندگي‌اي بهتر و مسلط‌تر را در پي داشته باشد. اين آپشن در واقع شامل 4 دوربين در جلو و عقب و چپ و راست خودرو است كه تصاوير اين دوربين‌ها توسط پردازشگر سيستم مورد پردازش قرار گرفته و دست‌آخر يك تصوير 360 درجه روي نمايشگر خودرو به نمايش درمي‌آيد؛ تصويري كه امكان ارسال آن به گوشي راننده نيز هست. اين سيستم مي‌تواند مزاياي متعددي داشته باشد. با در دست داشتن تصاوير اطراف خودرو مي‌تواند در مكان‌هاي باريك و تنگ بدون نياز به فرمان دادن ديگران و فارغ از دغدغه‌ي خط افتادن روي خودرو اقدام به پارك كرد. همچنين در زمان‌هايي كه خيابان يا جاده ترافيكي سنگين دارد با استفاده از دوربين‌هاي جلو و عقب خودرو مي‌توان از فاصله با راننده‌ي جلويي و عقبي آگاهي پيدا كرد و با تسلط بيش‌تري به رانندگي ادامه داد. در ضمن در زمان تصادفات نيز مأمور راهنمايي رانندگي مي‌تواند براي آگاهي و اطلاع بيش‌تر از صحنه‌ي تصادف از دوربين 360 درجه و محتوايي كه ثبت و ضبط كرده استفاده كند. ذكر اين نكته نيز خالي از فايده نيست كه دوربين 360 درجه خودرو به سيستم عامل اندرويد مجهز است و مي‌تواند براي به‌اشترك‌گذاري تصاوير نيز به كار آيد.دوربين 360 درجه خودرو اسپورتيج | دوربين 360 درجه اسپورتيجقابل ذكر است كه براي خريد يك آپشن حرفه‌اي خودرو بايد از فروشگاه‌هاي معتبر اقدام شود. اين فروشگاه‌هاي معتبر امكان نصب دوربين را نيز فراهم مي‌سازند و بنابراين نيازي به سپردن اين كار به يك فرد كار نابلد نخواهد بود. آپشن كار به عنوان فروشگاهي كه بيش از 10 سال سابقه كار در زمينه‌ي لوازم جانبي خودرو دارد آماده‌ي دريافت تماس‌هاي شما در راستاي سفارش دوربين 360 درجه خودرو اسپورتيج است. گوشي را برداريد و با كارشناسان ما تماس بگيريد. هر پرسشي كه داشته باشيد كارشناسان ما با جديت و به طور كامل به آن پاسخ خواهند داد. آپشن كار يك مركز معتبر و فروشگاهي با سابقه است كه در زمينه‌ي عرضه كالاها و خدمات مربوط به انواع خودروهاي داخلي و خارجي فعاليت دارد. شما مي توانيد جهت خريد هر يك از موارد بالا با سايت اين فروشگاه مراجعه كنيد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 21
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 14
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 566
  • بازدید سال : 14017
  • بازدید کلی : 3255597
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی